نقد و بررسی و اخبار گوشی و ترفند های کاربردی
تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
نویسنده : محمد
در همه نسخه‌های ویندوز کلیدهای میانبری وجود دارد که باعث سهولت در کار و همچنین افزایش سرعت می‌شود. ویندوز 8 نیز از این موضوع مستثنی نیست.
 
در زیر به چند کلید میانبر اشاره می‌کنیم:
 
Windows+T: تغییر وضعیت از پنجره‌های باز به نمایش دسکتاپ و برعکس.
Windows+I: بازکردن منوی تنظیمات
Windows+M: همه پنجره‌های در حال اجرا را Minimize می‌کند.
Windows+C: نمایش آیکون‌های سمت راست صفحه نمایش
Windows+Tab: نمایش آیکون‌های سمت چپ صفحه نمایش

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتر , ,
برچسب‌ها: ویندوز8 , میانبرهای ویندوز 8 , ترفند ویندوز 8 ,
تاریخ : شنبه 31 خرداد 1393
نویسنده : محمد
اگر نمی‌خواهید گوگل کروم به شما آدرس‌های مشابه را پیشنهاد دهد می‌توانید این ویژگی را غیرفعال کنید. منظور از این آدرس‌های در تاریخچه مرورگر نیست.
 
کافی است در نوار آدرس کروم عبارت chrome://settings را تایپ کرده و  enter را بزنید تا صفحه‌ای برایتان باز شود.
 
حالا بر روی show advanced settings در پایین صحفه کامل کنید.
 
سپس از قسمتprivacy گزینه use a prediction service to help complete searches and urls typed in the address bar را از حالت انتخاب خارج کنید از این به بعد آدرس به شما پیشنهاد نمی‌شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: ترفند اینترنت , ,
برچسب‌ها: گوگل کروم , حذف ادرس گوگل کروم , مرورگر گوگل کروم , ترفند گوگل کروم ,
تاریخ : جمعه 30 خرداد 1393
نویسنده : محمد

نوارهای کاست قدیمی را به ‌یاد می‌آورید؟ پایین این کاست‌ها یک تکه پلاستیکی قابل شکستن وجود داشت که با شکاندن آن، قابلیت ضبط مجدد روی نوار از بین می‌رفت و به‌این ترتیب شما می‌توانستید از ضبط احتمالی روی آن جلوگیری کنید.

 

امروزه حافظه‌های فلش و کارت‌های حافظه جای نوارهای کاست را گرفته است و کاربران بسیاری اطلاعات خود را روی این حافظه‌ها ذخیره می‌کنند. برخی از این حافظه‌ها همچون نوارهای کاست مجهز به یک کلید کوچک برای قفل کردن قابلیت نوشتن یا پاک‌کردن اطلاعات از روی حافظه بوده و برخی دیگر نیز از این قابلیت بی‌بهره هستند.

 

یکی از مشکلاتی که برای کاربران این حافظه‌ها پیش می‌آید، قفل شدن حافظه فلش یا کارت حافظه است! در این شرایط اگر حافظه فلش یا کارت حافظه مجهز به کلید قفل باشد، تنها کاری که ‌باید انجام شود، تغییر وضعیت کلید قفل به حالت باز است، اما گاهی اوقات حافظه فلش یا کارت حافظه‌ای قفل می‌شود که هیچ کلیدی برای قفل شدن روی آن وجود ندارد!

 

اگر شما نیز هنگام کپی‌کردن اطلاعات جدید در حافظه فلش یا کارت حافظه، پیغام قفل بودن حافظه را مشاهده می‌کنید و قادر به فرمت کردن حافظه مورد استفاده نیستید، می‌توانید با استفاده ازاین روش‌ها نسبت به رفع مشکل و باز کردن قفل حافظه اقدام کنید:

 

توجه: روش‌های متفاوتی وجود دارد، اما هیچ تضمینی برای رفع مشکل توسط این روش‌ها وجود ندارد و ممکن است حافظه فلش یا کارت حافظه شما صدمه دیده یا شکسته باشد که در این‌صورت هیچ روش و نرم‌افزاری قادر به رفع خرابی آن نخواهد بود و تنها راه حل خریدن یک حافظه جدید است.

 

بازکردن قفل فلش از رجیستری
همان‌طور که گفتیم در صورتی‌که حافظه فلش شما صدمه دیده باشد، قادر به رفع مشکل نخواهید بود اما در بیشتر موارد مشکل از حافظه فلش نیست و سیستم‌عامل به دلایل گوناگونی درایو مربوط به حافظه را قفل می‌کند! برای رفع این مشکل می‌توانید از رجیستری ویندوز کمک بگیرید و طبق مراحل زیر عمل کنید:

 

1ـ روی گوی استارت کلیک کرده و پس از وارد کردن عبارت Regedit.exe در کادر جستجو کلید اینتر را فشار دهید.

 

2ـ مسیر زیر را در رجیستری دنبال کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE|SYSTEM|CurrentControlSet|Control|StorageDevicePolicies

 

نکته: چنانچه گزینه‌StorageDevicePolicies را پیدا نمی‌کنید ‌باید با کلیک راست روی پوشه‌ Control و مراجعه به منوی new، گزینه‌ Key را انتخاب کرده و با دقت نام StorageDevicePolicies را به کلید جدید اختصاص دهید.


3ـ از ستون سمت راست روی گزینه‌ WriteProtect دوبار کلیک کرده و مقدار آن را از یک به صفر تغییر دهید.

 

فرمت‌کردن فلش‌های قفل شده, حافظه‌های فلش

 

نکته: چنانچه این گزینه را مشاهده نمی‌کنید، پس از انتخاب پوشه‌ StorageDevicePolicies در بخش خالی از سمت راست صفحه رجیستری، کلیک راست ماوس را فشار داده و پس از انتخاب گزینه‌ New، روی DWORD کلیک کنید. در انتها نام WriteProtect را به گزینه‌ ایجاد شده اختصاص داده و با دوبار کلیک روی آن مقدار آن را به صفر تغییر دهید.

 

4ـ رجیستری را ببندید، رایانه را دوباره راه‌اندازی کنید و پس از اتصال مجدد حافظه فلش یا کارت حافظه سعی کنید آن را فرمت کنید. چنانچه مشکل از سیستم‌عامل بوده باشد، براحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و پیغام قفل بودن درایو برای شما به‌نمایش درنخواهد آمد.

 

بازکردن قفل فلش با Diskpart
1ـ حافظه فلش خود را به رایانه وصل کرده و پس از کلیک روی گوی استارت در کادر جستجو عبارت cmd.exe را تایپ کنید.

 

توجه: در ویندوز اکس‌پی ‌باید عبارت فوق را در کادر Run وارد کنید و در ویندوزهای 7 و 8 نیز ممکن است نیازمند اجرای ابزار Command Prompt با سطح دسترسی Administrator باشید)

 

2ـ در ادامه هریک از فرمان‌های زیر را در خط فرمان وارد کرده و در انتهای هر فرمان کلید اینتر را فشار دهید:

Diskpart
list disk
select disk x

 

نکته مهم: در دستور فوق، عبارت x نشان‌دهنده شماره درایو اختصاص یافته به حافظه فلش است که باتوجه به فهرست به‌نمایش درآمده از دیسک‌های موجود، ‌باید آن را به شماره درایو حافظه فلش تغییر دهید.

 

attributes disk clear readonly
clean
create partition primary
format fs=fat32
exit

 

3ـ چنانچه همه مراحل با موفقیت پیش رفته باشد، اکنون فلش شما فرمت شده و می‌توانید همچون گذشته از آن استفاده کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
موضوعات مرتبط: ترفند کامپیوتر , ,
برچسب‌ها: ترفند کامپیوتر , فرمت فلش قفل شده , فرمت کردن فلش ,

آخرین مطالب

/
به وب سایت من خوش امدید